so sweet


Rabu, 9 Mac 2011

Demam lagi nih.....( mod tension.......!)



Kemarin aku demam. Bila demam, ramai pulak buat andaian sesuka suki. Ada yang kata aku demam rindu. Ada yang kata aku demam malas nk gi keje..... . Haraammm!! aku jerit dalam hati kuat-kuat...

aku betul-betul demam, tak ada istilah demam rindu. Badan aku ni manja sangat, kena hujan sikit, terus demam. Depa ni bukan nak kesian kat aq, kot ye pun, datang la hantar tomyam ka, epal ka, sedap sikit tekak aku nih. Makan pun tak lalu ni woi.

Lunch tadi aku cedok lauk sikit sangat, ada pulak yang perli 'takut baju  tak muat nak pakai'. aku dengan slumber nak jerit, "aku demam lah setannn!!". Tapi takmau buat kelaku lagu tu, kalau jiran2 tengok, soheh cancel pulak nak buat menantu. Har har har.

Masa kat kampung, boleh la manja-manja dengan mak. Buat muka sakit, merengek kat mak. "Makkkk, pening.. urut kepala". Mak pun datang la dekat-dekat, picit kepala. Pastu sambung tido. Bangun-bangun, perot lak rasa lapaq. "Makkkk, lapaq.. Nak makan". Mak pun tanya, nak makan apa, slumber cakap kat mak nak makan nasik goreng padahal masa tu dah pukul 10.30 malam. Mak pun keletung keletang kat dapoq, bawak mai sebesen kecik nasik goreng. Ayah yang tak demam pun sengih-sengih, nak merasa jugak nasik goreng panas-panas.

Siang tu pi pekan, terasa nak makan tembikai. Memang heaven betui makan tembikai musim hujan, dengan demam lagi. Memang nombor one lah tok aku kata. Tapi tak sangka betui, mahai nak mampuih tembikai tu. Bila timbang-timbang, harga sebijik tembikai tu dah rm12. Gila babang mahaiii. Selalu ayah aku beli 3 bijik seploh hinggit ja!! Tapi di sebabkan anak cacing dah meloncat-loncat nak makan gak tembikai, aku pun beli lah. Tu pun lepas brader tu tanya, "nak belah ka?", soalan macam faham ja muka aku ni muka tak berduit. Hahaha.

Sampai je kat rumah, terus cakap kat mak, "makkk.. nak makan tembikai". Mak pun lenggang lenggang kangkung pi dapoq ambik pisau, bawak ke depan TV. Ayah yang pura-pura tidoq dan melanding di depan TV, terus bangun nak merasa tembikai yang merah dan manis itu. Makan, dan makan, dan makan lagi, sampai tiga beranak tertidoq depan TV. Hahaha. Itu tipu. Aku je yang tertidoq sebab lepas tu aku telan ubat. Fening fala.

esok subuh aq nk bertolak ke perak..ada knduri umah spupu.........klau lah Hujan lebat, jalan jammed. Adusss... Malam ni nak manja-manja dengan sapa pulak ni. Nak mak! Nak mak! Nak mak! Ekekekekeke...


Manja kan saya nih???? Hihihihi.

3 ulasan: