so sweet


Jumaat, 22 April 2011

kalau dah nama perempuan!

sekeras mana pun hati,se-tomboy mana pun perwatakan,sekasar mana pun bahasa,yang perempuan tetap perempuan.hati tetap tersentuh kalau dicuit.kalau kena marah,tetap terkesot hati.kalau diperli mahu ketat muka,kalau dimarah konfem merah mata.

aku?kalau kena marah dengan mak,aku diam.diam,tahan sebak dalam hati,tapi mata dah bergenang.jarang sekali aku lari masuk bilik lepas tu hempas pintu.bukan cara aku.aku perempuan yang nampak kasar,luarannya.tapi dalam hati ada taman.ehhhhh...

perempuan,hati dia lembut.cakap baik-baik dengan dia,sure dia dengar.jangan ditengking perempuan,nanti dia hilang hormat.jangan dipermainkan hati dia,nanti dia hilang percaya.jangan dimarahinya,nanti dia marah kau balik.kau nak?

ada orang kata aku jenis tak kisah,tapi sebenarnya aku sangat ambil kisah(i know u reading this).i am care too much.aku suka sibuk dengan hal orang.tapi tu lah,perempuan.memang suka mengambil tahu.suka jaga tepi kain orang.eh tak,aku bukan macam tu.aku cuma menilai orang dari mata hati aku.

kalau dah namanya perempuan,tak payah lah diubah apa yang ada.biarkan begitu.kau suka ke kalau orang label kau dengan perkataan tidak patut?kau suka orang pandang serong pada kau?walaupun kau hidup dalam dunia kau sendiri,jangan sampai terlencong.susah nak kembali nanti.

dan kalau dah namanya perempuan,biasalah menangis sambil kupas bawang kan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan